Sidor

lördag 7 augusti 2010

Tvååkers K&RK Lokal Dressyr

Dagen började med att jag gick runt och gick med Bellis! Så att hon inte skulle va så markbunden! Sedan så stretchade jag henne lite granna och s gick vi lite till. Sen fick hon gå in i boxen, borstade av henne och sen fick hon vila medans jag kollade på b & c-ponnysarna!

Sadlade och tränsade vid 10 och hade en lång framskrittning! Framridningen gick SUPER bra! Hon hade perfekt form, gjorde riktiga och snygga ökningar och allt stämde till 1000!

Inne på volten så blev hon skrämd av en kanin... Sen så när vi skulle starta så var det 25 grader varmt... Bellis blev trött rätt fort pågrund av värmen, så hon var trög hela programmet typ! Fick till en hyffsat bra känsla!

Domaren var väldigt hård i sin bedömning, tycker hon var för hård för det var ändå en LOKAL, LC:1! Aja, fick i alla fall 52,593% ! Väldigt snålt tycker jag.... Dömde gjorde Ulrika Dzedin! Blev delad 9 med 2 andra, utav 14-15 starter dock bara 4 placerade!

Men huvudsaken är att jag är nöjd och att ajg fick till en bra känsla! Och kul var det :D Bilder kommer...
Kramis

1 kommentar: